Süslü kurabiye

Artik ev de mümkün oldugunca az kurabiye ,muffin yapiyorum .Ailecek olana dayanamiyor ve tepsiyi siyiriyoruz ,Sonra da cocuklar niye kilo aldi ,yaz geldi göbegi nasil saklayacagim diye düsünüp duruyorum.
Cami de görevli arkadaslar ,cami icin yardim kermesine katiliyorlar .Büyük bir cocuk oyun yerin de yapilan bu Kermes te cocuklar bir taraftan hoplayip ziplarken ,aileler de alisveris yapiyor ,cesit cesit yiyeceklerden deniyorlar .Bu kermesler de balik izgaradan ,Adana kebaba ,künefeden ,hamsi tavaya kadar farkli türk lezzetlerini bulmak mümkün .

Ben de cami yararina düzenlenen bu kermese süslü kurabiyeler yaptim .
Kullandigim malzemeler ise,
-1 su bardagi eritilmis margarin
-2 yumurta
-yarim su bardagi nisasta
-1 su bardagi pudra sekeri
-yarim cay kasigi karbonat
-aldigi Kadar un(yaklasik yarim Kilo)
üzeri icin
kuvertür cikolata
yari paket cig krema
renkli süs sekerleri

Ertilmis margarin ,pudra sekeri ile karistirilir .
Yumurtalar icine ilave edilir.
Diger malzemeler eklenerek cok yumusak olmayan bir hamur yapilir ve buzdolabin da 1 Saat Kadar dinlendirilir.

Kalipla sekil verilir ,yagli kagit serilmis firin tepsisine dizilir .180 derece de yaklasik 15 dakika pisirilir .
Kuvertür cikolata kisik ateste eritilerek   krema ile karististirilir. Kurabiyeler firindan cikarilip ,soguduktan sonra  önce eritilmis cikolataya  daha sonra  renkli sekerlere batirilir .

Herkese güzel ve günesli bahar günleri ....
 

Yorumlar

  1. Çok şirinsiniz. Yalnız doğru da söylüyorsunuz. Yaz göbeği nasıl erir?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder