Peynirli Mantar Dolması



Bloglar da yazdigimiz yemekleri illa ki bizim yapmamiz gerekmiyor .Sevdigimiz tatlar ,güvenli ellerden cikarsa ;tarifleri korkusuzca sayfamiz da yayinlayabiliriz .Ben de yedigim lezzetleri ,bazen  daha yapmadan arkadaslarimdan tariflerini alip hemen yaziyorum sayfama .Hatta davet edildigim sofralar da güzel bir tabak gördüm mü utanmadan fotografini da cekiyorum .

Tipki bugun arkadasim Ayse de yaptigim gibi .Onun hamarat ellerinden cikan lezzetlerin önce fotografini cektim ,sonra bir dolu yedim ,bir de paket  yaptiklarini eve getirdim .

Kimi insanlarin kalbinin güzelligi yüzüne yansiyor .Sevgili Ayse de kocaman kalbi olan ,o kalbinde de sadece güzellik tasiyan bir arkadas .Benden yasca  kücük olmasina ,hic bir siyasi görüsümüz uymamasina karsin ,kalbinde ki iyilikle sadece beni degil ,tanisan herkes hemen kendine cekiyor .

Sofrasinin resimleri sizin icin asagida,ben cok begendigim penirli mantar dolmasının tarifini de aldim .Malzeme listesi,

-Iri Boy mantar
-Beyaz peynir
-1 adet yumurtanin aki
-tuz
-karabiber
-pul biber
-yagsiz yogurt(Schmand)
-rende kasar peyniri
-küp küp dogranmis tereyag

Ilk olarak mantarlar yikanir ,saplari koparilir .Limonlu tuzlu suda kararmamasi icin bekletilir .Daha sonra kagit havlu üzerine ters cevrilir ve iyice sularinin süzülmesi saglanir.
Yagsiz yogur ,Beyaz penir ,yumurta aki ,baharatlar karistirilir .Püre kivaminda ki karisim  kasikla mantarlarin icine doldurulur .Üzerine kasar rendesi ve minik terayag parcalari konur .Borcama dizilen mantarlar  ,üzerleri kizarana Kadar firin da pisirilir .
Tarif arkadasimdan ,yemesi benden ,denemesi de sizden :Simdiden afiyet olsun .

 

Yorumlar

  1. ayy afiyetler olsun, hepsi nefis, yapanın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bütün resimler can yakıyor enfes yapanın ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder