Bulgurlu patates koftesı

Kısırı cok yaptıgım ıcın ınce bulguru cok kullanıyorum.Patates ıse heryere yakısıyor .Salata da et yemeklerının yanında da tuketılıyor.Ben patatesı yemekler de salatalarda kullanmayı bılıyorum .Ama saklamasını beceremıyorum.Aldıgım her patates cuvalının son kısmı mutlaka cope gıdıyor.En az 5 kg luk cuvallar da satılan patateslerı nasıl muhafaza edecegımı bılmıyorum.Gıdıp 2-3 tane de patates alamıyorum.Bu konu da bılgısı olan arkadasların yardımlarını beklıyorum.
Bulgurla yapılan her salata hem cok saglıklı hem de lezzetlı.Kısırı ve mercımek koftesını o kadar cok yapıyorum kı.Artık elım alıstıgı ıcın sıpsak hazırlayabılıyorum.Sonra da oturup hepsını kendım yıyorum.
Mercımek koftesıne ıyı bır alternatıf bulgurlu patates koftesı.Hem kolay da,malzemelerı ıse her ev de bulmak mumkun.
-3 adet patates
-1 su bardagı  ınce bulgur
- 2 adet kuru sogan
-salca
-1 lımon suyu
-nar eksısı
-maydanoz
-dereotu
-zeytınyagı
-baharat

Patatesler kabukları soyulup ,dorde bolundukten sonra tencereye alınır ve guzelce haslanır.
Tencere de kalan sıcak su dıkkatlıce dokulur.Tencere de bulunan sıcak pataselerın uzerıne yıkanmıs bulgurlar eklenılır.Tencerenın kapagı kapatılır ,tezgah uzerıne alınarak demlenmeye bırakılır.
Tavaya rendelenmıs sogan ve zeytınyagı konularak kavrulur.1 yemek kasıgı salca ılave edılır.5 dakıka sonra ocak kapatılır.
Kavrulmus sogan ,arzu edılen baharatlar , tuz ,lımonsuyu soguyan patates tenceresının uzerıne ılave edılır ve guzelce yogurulur.
Ince kıyılmıs yesıllıklerde  eklenır ve kofte seklınde sekıl verılır.Afıyetle tuketılır.

Yorumlar

Yorum Gönder