Elmalı Kurabiye

Yillarca bisiklete binmeye calistim ama bir turlu beceremedim.Arkamdan kosanlar bisikleti tutmaya calisanlar ,yoruldu ben sevdadan vazgecmedim.Son sansimi da denemeye karar verdim.Bisiklet kulubunun kadinlar icin duzenledigi kursa katiliyorum.Henuz kendim de boyle bir yetenek goremesem de ailece dolasan ,bisiklet turu yapan Almanlari gorunce yine heveslendim.Bakalim yapabilecek miyim?Bu arada uzun suredir yaptigim Elmali kurabiye tarifi var bugun.Tarcin ve Elmanin bulusmasi ile kotu bir tat ortaya cikamaz zaten .Benim de cok sevdigim bir lezzet bu.

Malzemeler,
1 yumurta
3 corba kasigi pudra sekeri
1 kabartma tozu
1 corba kasigi yogurt
250 gr margarin
Yarim su bardagi sivi yag
Aldigi kadar un
İci icin,
3 Elma
1 cay kasigi tarcin
Arzu edilirse ceviz

Elmalar kabuklari soyulduktan sonra rendelenir.Ve tavaya konularak orta ateste birkac dakika pisirilir.Ocagin alti kapatilinca icine tarcin eklenir.Hamur icin yumurta ve yogurt pudra sekeri karistirilir.Un ve diger malzemeler eklenerek iyice yogurulur.un kontrollu birsekilde ilave edilir.Kulak memesi kivaminda bir hamur olacak buzdolabina konulan hamur yaklasik 1 saat dinlendirilir.

Dolaptan cikan hamur merdane ile acilir ve bardak ile kesilerek sekil verilir ,İcine elmali ic harctan konulur ve kapatilir .Seklini vermek size kalmis ama bende hepsini tek seferde merdane ile acamadim.Humurdan parcalar kopararak merdane ile actim .
Altina yagli kagit  serilmis  firin tepsisine dizilen kurabiyeler 180 derecede pisirilir .Uzeri hafif kizarmaya basladiginda firindan cikarilir ve pudra sekeri serpilir.Cok lezzetli kitir kitir bir kurabiye.Simdiden afiyet olsun.

Yorumlar