Sucuk Köfte

Tatilden dönüste kimisinde bir rehavet olur ,evinin tadini cikarir ,yan gelir yatar ,keyifine devam eder .Ben de ise tam tersi durum söz konusu .Tatile gittigim de  evimi ,islerimi ,sorumluluklarimi bir kenara biraktigim icin sacmasapan bir sucluluk duyuyorum .Evimin kapisini acinca da ilk yaptigim is , günlerce sürecek temizlige merhaba demek oluyor .

Hizimi alamiyorum ,bahceye cikiyorum ,onu bitirip  bileklerim agriyana kadar ütü yapiyorum .Tüm bu süre zarfinda da tüy gibi hafiflemis  ama korkunc bir sirt agrisiyla karsilasmista oluyorum .

Benim gibi ,blog arkadaslarim var mi acaba .Sirf dönüste karsilasacagi isler yüzünden tatile bile gitmek istemeyen ,bavul hazirlamaktan korkanlar .

Evde ki isleri bitirip  nihayet yemek yapmak aklima geldigin de ise kolay birseyler yapmaya basladim .
Iste cocuklarin da cok sevdigi- bu degisik olmus anne- dedigi sucuk köfte tarifine .
- yarim Kilo kiyma -
-3 dis sarmisak rendelenmis
-1 cay kasigi kimyon
-1 cay kasigi karabiber
-1 cay kasigi kekik
-1 ekmek ici ufanmis
-yarim yemek kasigi biber salcasi
-arzu edilen miktarda tuz
-kizarmak icin siviyag

Tüm malzemeler genisce bir kabin icin de güzelce yogrulur .Köftelere sekil verilerek üzeri kapatilir ve buzdolabin da dinlenmeye birakilir .En az5-6 Saat dinlendirmenizi tavsiye ederim .
Tavaya biraz yag alinarak heriki yuzude kizartilir .Yanina makarna ve pilavla servis yapilir .Simdiden afiyet olsun.


 

Yorumlar

  1. Ilerki yaslarda ne kadar ev isi yapmak isteyecek gorecem seni:))) yatmak hazirligindayken kofte kokusu burnuma geldi acaip ac hissettim kendimi..nefis gozukuyor tarifini deneyecegim ilk firsatta, mademki yakisikli beyenmis demekki cok cok guzel olmus..cok yorma kendini yan gel yat demeyecegim aslinda bende ayni seyleri yaparim:))) ama son zamanlarda biraz tembellestim:)) sevgilerimi gonderdim kocamann

    YanıtlaSil

Yorum Gönder