Asure

Ne guzel ne ozel bir zaman evde asurelerin kaynamaya basladigi zaman.
Komsularin ,ahbaplarin hatirlandigi bereketi simgeleyen asure kesinlikle kutsal bir yiyecek .Oyle olmasa bircok kulturde de ve inancta da pisirilir mi?
Bu sene Katolik italyanlarin da asure benzeri bir corba yaptigini ogrendim.Onlarda onemli bir dini gunlerin de bugdaydan sekerli corba yapip icerlermis.
Ermenilerin de asure kaynattiklarini biryerden okumustum.Ne kadar kulturlerin birbiri ile kaynastiklarini dinlerin birbirinden etkilendiklerini soylesekte baslangic noktalari ayni galiba .Sebep ne olursa olsun ozel bir rituel asure yapmak ,dagitmak.
Ben encokta Nuh peygamberin gemisinde kalan son yiyeceklerle pisirdigi yemek kismina inaniyorum.Sonu mutlu biten masallar gibi.O yuzden de mutluluk getiriyor belki.
Neye inanirsak o bize gelmez mi ?Ister adi pozitif dusunce olsun ister secret felsefesi.Iyilik istersek iyilik gelir.O yuzden herkesin evine ,a bol bereket gelsin.Hepimize simdiden afiyet olsun.
Gecen sene yaptigim asure tarifini bu sene de kullandim.
Tarifi burada bulabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Allah kabul etsin... Ellerinize sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  2. Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
    www.remtamutfak.com

    YanıtlaSil
  3. “Phán Tình.” Ôn Tuyết Phượng không cúp điện thoại, nghe âm thanh đầu dây bên kia vô cùng im lặng, bà đột nhiên mở miệng: “Phán Tình, con không phải là chịu uất ức gì chứ? Người nhà Cố gia ức hiệp con hả?”
    Bà không muốn nghĩ như vậy nhưng mà hành động của con gái thật sự rất không bình thường. Tiếng anh cho người đi làm
    Tiếng anh cấp tốc
    Luyện thi toeic tại hà nội
    Tiếng anh cho người lớn tuổi
    Tiếng anh cho người mới bắt đầu
    Học tiếng anh tại hà nội
    dạy tiếng anh cho doanh nghiệp
    “Không có. Không có.” Tả Phán Tình lắc đầu: “Không ai ức hiếp con, con chỉ là, con chỉ là nhớ mẹ thôi.”

    YanıtlaSil

Yorum Gönder