Karnabahar kizartmasi

Karnabahar cok sevilen bir sebze degil en azindan ben kucukken nefret ederdim .Ne zaman evlendim hamile oldum ,sirf kendim icin degil karnimda ki bebis icin de sevmedigim yemekleri yeme vakti geldi.Sonra cocuklar olunca da sebzeler eksik olmadi mutfaktan.
Kis geldi mi sofralarimizi pirasalar ,karnibaharlar susluyor .Artik tadini sevdigim icin degisik sekillerde pisirmeye calisiyorum karnabahari da.Ama benim icin en cazip olan kizartmasi ,yanina sarmisakli yogurtla bayiliyorum.
Hem cok kolay hem de lezzetli olan kizartmaya gelince ,malzemeler;
-1 kucuk karnabahar
-2 yumurta
-3 yemek kasigi un
-tuz
-kizartma yagi
Ilk olarak karnabaharlar parcalara ayrilir .Tencere de kaynamakta olan suyun icine atilarak yaklasik bes dakika haslanir.Cok pismemesi gerekiyor yoksa ezilir.

Genisce bir suzgecin icine alinarak sulari suzulur .Soguyan karnabahar cicekleri  once una daha sonra cirpilmis yumurtaya bulanir .Kizartma tavasini icine bol miktar da aycicek yagi konulur .Karnabahar cicekleri kizgin yaga atilir .Altin sarisi renk alana kadar her tarafi kizartilir.
Yanina sarmisakli yogurtla servis yapilir.Aksam yemeklerin de ,oglen atistirmaliklar da harika olur.

Yorumlar

  1. çok severim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. çok severim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Nednse karnıbaharı ben her haliyle çok severim... Ellerinize sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten küçüklüğümüzde hatta gençliğimizde sanki inat ederek birçok yemeği yemezdik. Şimdi keşke yeseymişim diye düşünüyorum. Karnıbahar da bu konuda riskli bir yiyecektir ama ben şimdilerde çok seviyorum. Hele bu kızartması süper. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. kızartmasını ve yoğurtlusunu bende çok severim, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
    www.remtamutfak.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder