FISTIK EZMELI KURABIYE

Ev de uzun suredir bekleyen fistik ezmesini degerlendirmek icin iyi bir firsat buldum.Kahvemin yaninda kurabiye yemeyi seviyorum.Cocuklarin yanina koymak icin de iyi bir alternatif kurabiye.
Mutfaga gitmek icin bu hafta zor zaman bulabildim.Bizim kucuk Lui'miz beni cok ugrastiriyor .Cocuklar okula gidince basliyor aglamaya.Surekli pesim de dolasirken ,onune gelen kablolari kemirmeye ,halilarin tadina bakmaya calisiyor.Ona kurallari ogretmekten "hayir" demekten ve cisini gozlemekten vakit nasil geciyor bilmiyorum.
Cocuklar eve geldigin de ben de mutfagimin yolunu tuttum.Minik Lui 'nin oraya girmesi yasak .Rahat rahat kurabiyelerimi yaptim.Tadi ve yogunlugu oldukca guzeldi.Degisik tatlar arayanlarin denemesini tavsiye ederim.
Kullandigim malzemeler;
1 yumurta
2 yemek kasigi erimis margarin
1 su bardagi seker
2 yemek kasigi fistik ezmesi
1 paket vanilya
2 su bardagi un
2 cay kasigi kabartma tozu
1 fincan cikolata parcalari

Ilk olarak margarin yumurta ve seker mikserle iyice karistirilir .Daha sonra diger malzemeler ilave edilir.En son cikolata kiriklari ile guzelce yogrulur .Buzdolabin da 1 saat dinlendirilir.
Cevizden biraz buyuk parcalar koparilir ,yuvarlanir ve tozsekere batirilir.Arzu edilirse catal bastirilarak sekil verilebilir.Bu olculerden 23 adet kurabiye oluyor.
Onceden isitilmis firin da 180 derecede 12 dakika pisirilir .
Soguduktan sonra kurabiyelerin tepsiden alinmasi gerekiyor yoksa dagilabilirler.
Simdiden afiyet olsun.

Yorumlar

  1. bir kaç kez yaptım gerçekten leziz oluyor.ellerine sağlık ,çok güzeller.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
    www.remtamutfak.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder