Un Helvasi

Uzun suredir yine blogumun basina gecemiyorum.Bir taraftan hastaliklar bir taraftan minik kopegimiz beni surekli mesgul ediyor.
Gecen hafta  kisa sureligine Mersine gittim  daha sonra annemle beraber Almanya ya geri donduk.Cocuklar anneannelerini de cok ozlemislerdi.
Annem de bize mantilar acti ,helvalar kavurdu.
Un helvasini cok severim ama bugune kadar hic yapmadim.Annem sagolsun yapti da bol bol yedik.
Tarifi ise ;
-2 Su bardagi un
-2 subardagi seker
-1 su bardagi su
-1 su bardagi sut
-1 su bardagi kadar tereyag
-1 fincan fistik
Ilk olarak tereyag iyice kizdirilir,un icine ilave edilir fistiklarla beraber iyice kavrulur.Unun renginin sararmasi gerekiyor.
Ayri bir cezve de sut ilitilir icine seker icine eklenir ve erimesi saglanir.Su da eklenir.
Kavrulan unun uzerine sekerli sut azar azar eklenir ,ayni anda karistirilir.
Suyunu cekince alti kapatilir ve 15 dakika dinlendikten sonra servis yapilir.
Simdiden herkese afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Anneciğinizin ellerine sağlık. Ben de çok severim un helvasını... Un kokusu burnuma geldi sanki ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder