Ispanaklı Cannellonı Makarna

Cannelonı  makarnayı daha önce denemiştim ama kutunun üzerinde ki pişirme talimatına uymadığım için çok sert ve kuru olmuştu .Bir kere daha denemeye karar verdim ve sonunda o kadar lezzetli oldu ki parmaklarımızı yiyorduk.
Ben Türkiye de yaşarken  cannellonı makarnayı marketlerde görmemiştim .Belki vardı ama benim dikkatimi çekmemişti.Benim gibi bilmeyenler için cannellonı makarnanın ne olduğunu açıklayayım ,italyanların ünlü ,uzun boru makarnası .
Bazı markalar da önceden makarnayı haşlamanız gerekmiyor ,direk fırına atmanız yeterli .Ancak benim aldığım -Barilla marka da ilk olarak 4 dakika haşlanması gerek.Şimdi malzemeler ve yapılışı.
-10 adet cannelonı ( Boru makarna)
-1 adet kuru soğan
-250 gr kıyma
-350 gr ıspanak
-tuz
-1 çay kaşığı kimyon
-1 çay kaşığı şeker
-yarım yemek kaşığı salça
Beşamal sos için
-2 yemek kaşığı tereyağı
-2 yemek kaşığı un
-2 su bardağı süt
-biraz tuz

-Kaynar suyun içerisine  biraz tuz ve ayçiçek yağı koyarak boru makarnaları tencereye aldım.Kutunun üzerinde yazdığı gibi tam 4 dakika pişirdim .Ve süzgeçle kenara alıp soğuması için beklettim.
-Ayrı bir tava ya rendelenmiş kuru soğanı ve sıvı yağı alarak biraz kavurdum .Soğanlar sararınca içerisine kıymayı ve salçayı  ilave ederek karıştırdım.
-Yıkanmış  ve ince kesilmiş ıspanakları da tava ya ekleyerek son olarak baharatları ilave ettim.
-Soğumuş cannelonılerin  içerisine harçtan doldurarak ,hafifçe yağladığım borcama tek tek dizdim .
-Veee beşamal sosu hazırlamaya başlayalım,ayrı bir tencere de  tereyağ eritilerek ,içerisine un ilave edilir ve kavrulur.Süt de  tencerenin içine alınarak  kaynatılır ve tuzu eklenir .Tabii tüm bu işlemlerin  karıştırılarak yapılması gerekir .Ben mutfaktayken sürekli tek kulağım telefon da Türkiye de ki akrabalarımla çene çaldığım için karıştırmayı unuttum .Beşamal sosum topak topak oldu .Sonra mikserden geçirmek durumunda kaldım.
-Borcamın en üstüne de  hazırlanan beşamal sosu dökerek buzdolabında 1 saat kadar dinlendirdim.
-190 derecede önceden ısıtılmış fırın da 20 dakika pişirdikten sonra makarnalarım servise hazırdı .İlk sıcağı çıktıktan sonra  tabaklara alabilirsiniz.Afiyet olsun.






Yorumlar

  1. canım eline sağlık makarnanın her türlüsüne varım çok lezzetli görünüyor..::)

    YanıtlaSil
  2. makarne nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık çok güzel gözüküyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ooof ooof ooof....
    şimdi önümde olsa çoktan mideye inmişti :))
    süper görünüyor...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. aa ben bilmiyordum bak ne güzel şey o öyle,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. makarna, kıyma ve ıspanak nefis bir üçlü, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik canim, harika görünüyor...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. nasıl yutkundum bilemezsin çok severim eline sağlık dediğin doğru bu ürünler sedece büyük marketlerde var ama sınırlı sayıda...canım bu makarna tarifini makarna etkinliğine gönderde herkez görsün benim bir önceki postumda blog sahibinin adresi var tarifin altında çaçoron düzenliyor bilgine size afiyet olsun...sevgiler

    YanıtlaSil
  9. makarna olsunda neden olursa olsun ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Tam bir bomba
    Ispanaklı makarnaya bende bayılırım
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Acaba Türkiye'de fırın makarna diye satılan mı? görünüş süper. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Her türlü makarnaya bayılırım bunu da deneyeceğim ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder