Barbie Pasta


Bu kadar telaş ve dert arasında iki kızımın da doğum günü vardı .Ben de ki de şans ,büyük kızım 3 ocak 2000 doğumlu ,küçüğü ise 2 ocak 2006  .Başıma gelecekleri bilseydim sezaryan olan doğumu  3 ocakta yaptırır böylece  iki ayrı doğum günü partisi yapma zahmetine girmezdim .Ama doktorumuzun randevu listesi dolu olduğu için ,mecbur onun boş zamanı olan 2 ocakta dünyaya geldi küçük kızım .
Bana ise 6 yıldır birer gün arayla iki ayrı parti düzenleme işi  kaldı .İkisinin de ayrı ayrı arkadaş grupları var .Beğenileleri farklı ,ortak zevkleri yok .Biri meyveli pasta istiyorsa ,diğeri çikolatalı .Biri bowlıng  partisi yapmak isterse ,öbürü prensese  partisi  düzenlemek istiyor  .

Geçen sene ise tam bir curcuna idi. İlk olarak Defnemin  kreş arkadaşlarını eve davet ettik .Yaklaşık 15  tane çocuk burada adet olduğu üzere annesiz  partiye geldiler  .Anneler çocukları kapıdan bırakıyor ve gidiyor .Ama küçük çocuklarla merdivenli ev de uğraşmak o kadar zordu ki ...Bir de çocukları eğlendirmek için aktivite düzenlemek gerekiyor .Kavga ediyorlar ,küsüyorlar ,kimi tuvalete yalnız gidemiyor .Sonuçta yorgun bitmiş bir anne ,uçmuş dağılmış bir ev ve arkadaşlarıyla küsmüş bir doğum günü çocugu vardı .
Ertesi gün ise büyük kızım ve  arkadaşlarına pijama partisi hazırladık .Tam 8 adet 12 yaşında bayan  biz de sabahladı .Her pijama partisin de olduğu gibi uyumadılar ,kudurdular .Gece saat 4 te kahkahaları tüm evi inletiyordu .Hazırladığım kocaman oda da  ,sabaha  kadar eğlendiler .Sabah kahvaltısından sonra onları evlerine gönderdik ve   yattıkları odaya girdiğim de küçük dilimi yutuyordum .iki poşet çöp attım ,iki gün de temizledim o  odayı .

Tüm bu yaşananlar geçen sene ki doğum günü hatıralarıydı .Bu sene sağlık problemleri ,doktor randevuları yüzünden ev de birşey yapamadık .Defne'nin arkadaşlarını  kapalı oyun parkına davet ettik .Yemekleri oradan aldık ,börekleri çörekleri arkadaşlarım yapıp getirdi  bana ise sadece söz verdiğim pastayı yapmak kaldı .

Barbie pastayı nasıl yaptığımı bir daha ki sefere resimlerle anlatacağım  ama şimdilik  tarife ve püf noktalarına gelelim .
Gerekli malzemeler ise
-3 adet katlı hazır pasta tabanı (ister kakaolu ister sade )
-ara kreması(Ganaj hazırlayabilirsiniz  veya herzaman kullandığınız bir krema varsa onu kullanabilirsiz,ben kızımın sevdiği gibi  bir kata çilek reçeli diğerine krem şanti sürdüm )
-Kekinizi ıslatmak için süt
-Şeker hamuruyla kaplamadan önce tamamını kaplamak için krem şanti
-şeker hamuru

*Unutmayın ki sizi yoracak bir aktiviteye başlayacaksınız .Olayı çok karmaşık hale getirip kekleri kendim yapacağım diye uğraşmayın .Hazır kek kullanmanızı tavsiye ederim .
*En alt  kısma bir adet  kek katını olduğu gibi koyuyoruz .Üzerini ıslatıp diğer katı ondan 1 cm daha küçülterek üzerine yerleştiriyoruz .Eteğe  o kabarık şeklini vermek için her bir katta keki 1cm küçültmeniz gerekiyor.
*Barbie bebeğinin bacaklarını streç filme sardıktan sonra  ortaya çıkmış kubbeye barbiyi yerleştirmeniz gerek bunun içinse 3 kattan sonra bir şişe kapağıyla herbir katın tam ortasına yuvarlak delik açıyoruz .Yoksa barbimizin bacakları nasıl girer kabarık eteğin içine ?
*Pasta katlarının arasını istediğiniz gibi süsledikten sonra en üst kısma kurumasın diye krem şantiyle kaplayıp dinlenmesi için dolaba kaldırabilirsiniz.Sonrası ise tamamen sizin zevkinize ve elinizde ki şeker hamurlarına kalmış .
Ben eteğini ,buluzunu da şeker hamuruyla süsledim .Saçlarını da uygun tüllerle  toplayınca ,bizim barbie kına  gecesine hazır oldu .Kırmızı kıyafetler ,süslü saçlarla  New york sokakların da salınan Barbie değil de hamamdan çıkmış kına yakacak türk gelin kızı oldu .
7 yaşına merhaba diyen Defneme de bu Barbie yakışırdı .

Yorumlar

  1. nice senelere herşeyi gönlünce yaşayacağı bir ömrü olur inşallah
    seninde ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canim herkesin gonlune gore olur insallah hayati.

      Sil
  2. Küçük kızlarının doğum günleri kutlu olsun. Gerçekten yorucu olmalı peş peşe doğum günü curcunası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim gercekten tam curcuna.hazirliklar,pastalar,hediyeler.omurleri uzun olsun..

      Sil
  3. aynı bizim durum. biri 8 eylül diğeri 24 eylül hadi ortak birşeyler yapalım desem aynen farklı pastalar farklı hazırlıklar. seni çok iyi anlıyorum o yüzden. yeni yaşlarını kutluyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seninkilerin arasin da yine birkac gun fark varmis.benimkiler pespese.kosturmasi cok ama kutlamasi zevkli oluyor.

      Sil
  4. ALLAH kolylık versin. büyüdükleri zaman dzüelecektir mutlaka. Tariif ve resimlerini merakla bekliyorum. Hayırlı ömürleri olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim enkisa sure de resimlerini tek tek cekip yayinlayacagim barbie pastanin.

      Sil
  5. Canım,
    iki kuzunun da doğum günü kutlu olsun. Sağlıkla, huzurla, neşeyle geçen bir yıl olsun inşallah.
    Pasta süper olmuş. Ellerine sağlık. Krem şantinin üzerine şeker hamurunu geçirirken krem şanti yumuşamıyor mu? Ben hep çikolatalı ganajla yapıyorum sert olduğu için. Krem şanti diye yazınca merak ettim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. guzel dileklerin icin tesekkur ederim pastayi krem sanyiyle kapladiktan sonra buzdolabina kaldirdim ve birgece oyle beklettim.hicbirsey olmadi .ertesi gunde seker hamuruyla kapladim.zaten kek ,krem santiyi cekmisti.

      Sil
  6. aslına aynı gün yapabilirdin ama zevkleri ayrı olunca olmaz tabi.eline sağlık pasta çok güzel olmuş.ikisine de mutlu yıllar,san da Allah kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin oglun var degil mi? Eminim erkek cocuklarina bu tur hazirliklar yapmak daha kolaydir.kizlar hic birsey begenmiyor.

      Sil
  7. canım benim iki kuzunun da doğum günleri kutlu olsun sağlıklı hayırlı nice günler görün hep birlikte..
    Çok öptüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insallah,hepimizin evladina uzun ve guzel omurler versin.

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım her iki kuzunun da doğum günü kutlu olsun nice güzel yaş dönümlerini hep beraber kutlayın canım.

    YanıtlaSil
  9. Sen on kere anlatsan da ben bu pastayı beceremem:) Ellerine sağlık şaheser olmuş.

    YanıtlaSil
  10. yakın zamanda özleyeceksin bu partileri aslında,liseye başladıklarında benimkiler parti yapmak istemediler,ah,ah nerede o güzel günler.Benim küçük ile 10 gün ara var,şimdi sadece onun pastasını yaparız,küçükken ise bahane bulurlardı pasta yaptırmak için ,özlüyorum aslında o günleri .....Ellerine sağılık canım,kızlara çok mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  11. gerçek gibi resmen, süper!

    YanıtlaSil
  12. Bu tarifi dört gözle bekliyorum.
    Hemen iadei ziyaret yapan anne

    YanıtlaSil
  13. İki kızının da doğum gününü kutluyorum canım, nice nice yıllara, hakikaten çok yakın günlerde olması zor, bir sene birinin, diğer sene ötekinin yaşgününde ikisini birden kutlasan kızarlar mı ki?:)))pasta ise muhteşem eline sağlık....sen pastane açmalısın...sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder